headerpic
Ukrain Russian English Italian German French Polish

Сусальне золочення

Сусальне золочення – «Світло від Ікони...»
Фрагменти позолоти на іконостасах зустрічалися ще IX-XI ст. Починаючи з XIII ст. іконописцями вже використовувалася технологія сусального золочення і сягнула наших днів.
Прямокутники сусального золота, перекладені пергаментом, – матеріал для роботи майстра. Після закінчення нанесення образу - малюнка ікони на левкас і його закріплення, малюнок звільняють пензлем від пилу, що залишився, і приступають до позолочення. Попередньо підготувавши необхідну клейову основу. Від ступеня висихання клею залежить якість та довговічність покриття ікони.
Сусальне золото, технологія золочення також залежить від площі золочення, яка попередньо ретельно ґрунтується.
Позолочення ікон буває: на морданий лак, на полімент чи твореним золотом.
Мордан - це суміш лляної /або конопляної олії/ з домішкою лаків і добавок, що висушують. Полімент – суміш глини червоного кольору дрібного помелу, клею та кількох крапель лляної олії, а «творене золото» – розтерті «пелюстки» сусального золота зі смолою.
У процесі золочення ікон майстер використовує спеціальний ніж із закругленим кінцем та лампемзель (пензель). Після нанесення золота покриття ікони піддається поліруванню гладким агатовим лощилом або ватою. За рахунок цих маніпуляцій образи Святих набувають яскравого та насиченого світла.
Сусальне золочення - це тонка і трудомістка робота іконописця - професіонала, який має традиційну техніку.